راهنمای خرید میز تلویزیون برای انتخاب بهترین مدل

مدل جدید میز تلویزیون

راهنمای جامع خرید میز تلویزیون | انواع مدل و جنس میز تی وی

میز تلویزیون یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون داخلی منزل است. هر میز تلویزیون باید با سایر لوازم دکوراسیون منزل هماهنگ باشد و متناسب با نوع، اندازه و رنگ تلویزیون باشد. امروزه میزهای موجود در بازار تنوع زیادی دارند و همین موضوع انتخاب میز تی وی را سخت تر می کند. از طرفی دیگر هم نباید فراموش کرد که خرید میز تلویزیون کار چندان بی اهمیتی نیست زیرا بخش مهمی از عمر و زندگی ما صرف تماشای تلویزیون می‌شود.پس می‌بایست نکاتی را جهت راهنمایی برای خرید میز تلویزیون رعایت کرد.

نکته قابل توجه این است که هنگام خرید میز تلویزیون نکات مهم زیادی فراتر از سبک و رنگ آن وجود دارد. باید فضای مورد نیاز برای تجهیزات صوتی و کابل ها در نظر گرفته شود تا بتوان آن‌ها را به خوبی مدیریت و مرتب کرد.هنگام خرید میز تلویزیون سوالاتی در ذهن ما ایجاد می شود.

هنگام خرید یک میز تلویزیون به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

چگونه میز تلویزیون مناسب برای خانه خود تهیه کنیم؟ چه ویژگی‌های در هنگام خرید میز تلویزیون اهمیت دارند؟

برای دریافت پاسخ این سوالات با راهنمای خرید میز تلویزیون همراه باشید. همچنین جهت ثبت سفارش و خرید از ما به صفحه دسته بندی میز تلویزیون سایت سازیما مراجعه فرمایید.

راهنمای انتخاب اندازه میز برای خرید میز تلویزیون

بهترین مکان برای قرار‌دادن تلویزیون اتاق نشیمن است. این اتاق مکانی برای وقت گذرانی، تماشای فیلم، سریال، اخبا یا انجام بازی‌های ویدئویی است. یکی از مهمترین پارامتر‌های خرید میز تلویزیون اندازه آن است. میز تلویزیون شما نباید کوچکتر یا حتی هم اندازه تلویزیون باشد و بهتر است از هر طرف 12 سانتی‌متر بزرگتر از تلویزیون انتخاب شود.علاوه بر آن باید ارتفاع میز تلویزیون نیز در نظر گرفته شود.در حالت استاندارد ارتفاع میز شما باید تقریبا هم سطح نشیمن مبلمانتان باشد. . رعایت این فاصله نه تنها تجربه تماشای تلویزیون را لذت بخش تر می کند بلکه در طولانی مدت آسیب کمتری به چشم های شما خواهد زد

برای اندازه گیری عرض تلویزیون می‌بایست از انتهای فاب خارجی تلویزیون از سمت چپ تا همین نقطه در سمت مقابل را متر کنید. عدد به دست آمده عرض واقعی تلویزیون است.

اندازه تلویزیون(inch) 

    طول میز (cm)

تا سایز 55

145

از 55 تا 60

165

بزرگتر از 60

بیشتر از 185

فاصله محل نشستن تا تلویزیون

فاصله محل نشستن تا تلویزیون از نکات مهم دیگر است که هنگام انتخاب باید به آن توجه کرد. این فاصله به اندازه صفحه تلویزیون  بستگی دارد. در حالت استاندارد فاصله نشستن باید دو برابر اندازه صفحه نمایش تلویزیون باشد.  در تصویر زیر استاندارد محل نشستن با توجه به سایز تلویزیون نمایش داده شده است

فاصله استاندارد نشستن جلوی تلویزیون

رنگ میز تلویزیون کاملا به سلیقه شما برمی‌گردد اما بهتر است که با رنگی که سایر اجزای دکوراسیون منزل هماهنگ باشد برای میز خود انتخاب کنید. مشکی، سفید و قهوه ای از رنگ های رایج برای میز تلویزیون می باشند.

اگر شما در انتخاب سایر لوازم دکوراسیون منزل از رنگ خنثی استفاده می‌کنید برای شکستن رنگ، از رنگ گرم برای میز خود استفاده کنید. شما می‌توانید برای خانه‌ای با وسایل روشن، رنگ سفید را انتخاب کنید و یا در صورت تیره بودن فضا، رنگ مشکی یا قهوه‌ای انتخاب بهتری است.

راهنمای انتخاب جنس میز تلویزیون

 برای انتخاب جنس میز تلویزیون، عوامل زیادی تعیین‌کننده هستند. از سبک دکوراسیون خانه گرفته تا بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید. در این بخش از راهنمای جامع خرید میز تلویزیون با جنس‌های مختلف آن آشنا می‌شوید.

ام دی اف

میز های با جنس MDF به دلیل قیمت پایین و تنوع زیاد محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند. مدل های دیگری مانند پلی وود یا فایبرگلاس هم به بازار آمده است.

چوبی

میزهای چوبی که از چوب طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند و تنوع زیادی در بازار دارند . چوب هم مانند بقیه مواد درجه  بندی و کیفیت متفاوت دارد. از نکات مثبت میز تلویزیونی چوبی قیمت های متفاوت آنها در بازار و لوکس بودن و ایجاد حس خوب طبیعی بودن و تنوع رنگ ها و سبک های آن است. این میزها برای دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک بسیار مناسب هستند.

لمینت

میز تلویزیون های لمینت شده هم از گزینه های دیگر موجود در بازار هستند. لمینت کردن میز تلویزیون به معنای کشیدن روکشی پلاستیکی، فلزی و غیره بر روی میز است. طرح های میز لمینت بسیار متنوع است، از چارخانه گرفته تا ساده و در همه رنگ تولید می شوند. مقاومت این میزها هم بسیار بالاست و معمولا قیمت مناسبی هم دارند.

روکش ونیر

این میزها مدل‌هایی هستند که از چوب‌های مهندسی شده مانند ام دی اف تولید شده‌اند اما بخاطر داشتن روکش چوبی، به اندازه میزهای تولید شده از چوب خالص زیبا هستند با این تفاوت که قیمتی به مراتب کمتر دارند.

شیشه‌ای

میز تلویزیون شیشه ای، ظاهری براق دارد و وسایل الکترونیکی را به زیبایی به نمایش می گذارند. این نوع میزها که در آنها فلز نیز به کار رفته است ، برای افراد خواهان خانه ای مرتب ایده آل هستند.

این میزها از لحاظ قیمت بسیار ارزان‌تر از دیگر میزها هستند اما به علت امکان شکسته شدن و آسیب‌های جانبی به آن‌ها و با ورود مدل های متنوع چوبی، طرفداران زیادی ندارند. اگر قرار بر خرید میزهای شیشه‌ای است بهتر است از میزهای با شیشه‌های حرارت دیده و نشکن استفاده شود.

فلزی

این میزها از فلزات مختلف مانند آهن یا آلومینیوم ساخته شده‌اند. نیاز به گفتن نیست که میزهای فلزی مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند. استند‌های دیواری فلزی نیز وجود دارند که جز وسایل نگهدارنده تلویزیون بر روی زمین یا دیوار بوده و پرکاربرد و پرفروش بوده و از آن‌ها بیشتر در مراکز تردد جمعیت، ادارات و غیره استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری این مطالب

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram