میز کنسول چیست؟

میز کنسول که به عنوان میز راهرو نیز شناخته می‌شوند، میز‌های بلندی هستند که بیشتر در راهروی خانه قرار می‌گیرند، اما الزاما این‌چنین نیست، زیرا در هر قسمتی از خانه می‌توان از این میز کاربردی استفاده کرد.

در این مقاله از سازیما به طور کامل به بررسی کنسول‌ها پرداخته‌ایم.همچنین در صورت نیاز برای مشاهده قیمت کنسول و طرح‌های آن به صفحه کنسول در فروشگاه اینترنتی سازیما مراجعه فرمایید.

تفاوت بین میز کنسول و میز کناری چیست؟

میز‌های کنسول به طور کلی بلندتر از میز کناری است. همچنین، میز کناری به طور کلی به سایر دکوراسیون منزل مانند مبلمان بستگی دارد. بنابراین، یک میز کناری در پذیرایی ممکن است بخشی از ست مبل و در اتاق خواب بخشی از ست تخت باشد اما یک میز کنسول معمولاً به عنوان یک وسیله مجزا برای چیدمان اتاق استفاده می‌شود و اغلب به همان اندازه که کاربردی است تزئینی هم است. لازم به دکر است می‌توان میز کنسول را به پشت مبل‌ها نیز چسباند ولی در این مواقع باید مطمئن شویم که ارتفاع میز بیشتر از ارتفاع مبل نباشد.

جای کنسول در خانه کجاست؟

جای آینه و کنسول کجاست؟ این سوال در عین سادگی پاسخ صریحی ندارد. کنسول‌ را در هر جایی از خانه می‌توان قرار داد؛ به شرطی که مناسب آن مکان باشد. در نتیجه، وقتی که از این مسئله صحبت می‌کنیم باید تعیین کنیم که چه نوع آینه کنسولی؟ با چه طرحی و با چه اندازه‌ای.

کنسول چوبی با قرارگیری آینه روی آن

میز کنسول در پذیرایی

یکی از مکان‌های منزل که مناسب قرار دادن آینه و کنسول است، پذیرایی است. از مهمترین قسمت‌های یک خانه پذیرایی است زیرا وقتی مهمانی به خانه ما می‌آید بیشترین زمان ممکن را در هال است و خواسته همه ما این است که از نظر مهمانان لوکس و زیبا به نظر بیاید. پس برای مرتب‌تر کردن سالن پذیرایی از میز کنسول استفاده می‌کنیم.

جای کنسول در پذیرایی با توجه به این که سالن پذیرایی شما چقدر مساحت دارد تعیین می‌شود. می‌توانید آینه و کنسول را در کنار مبلمان یا در راهرو ورودی منزل قرار دهید. با این حال برخی ترجیح می‌دهند که چه خانه‌شان بزرگ باشد و چه کوچک کنسول دقیقا نزدیک مبلمان باشد. زیرا می‌توانیم با یک تیر چند نشان بزنیم، هم به عنوان یک عنصر تزئینی در کنار مبل استفاده می‌شود،هم می‌توان لوازم دکوری روی آن قرار داد و هم لوازم پذیرایی از مهمان را داخل کشوهای آن قرار داد تا کار برای پذیرایی از مهمان ساده‌تر شود.

کنسول پایه‌دار

بهتر است کنسولی پایه‌دار برای پذیرایی انتخاب شود. زیرا این نوع کنسول‌ها بسیار لوکس‌تر به نظر می‌رسند.

همچنین یکی از نکات مهم در استفاده از کنسول و کاربرد آن در پذیرایی، قراردادن تابلو به جای آینه بالای میز است. البته می‌توان با چند کتاب و مجسمه فضایی بسیار زیباتر روی کنسول خود ایجاد کنید.

10-console-table-designs-to-choose-from-05
15c59557059108402a251c4e89b4ea04

میز کنسول در غذاخوری

یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای گذاشتن میز کنسول، سالن غذاخوری است. مخصوصا اگر از کنسول‌های کشودار استفاده کنید تا مجبور نباشید همیشه نمکدان را با خودتان کنار میز بیاورید یا دستمال سفره را از آشپزخانه سر میز غذا به همراه خودتان بیاورید. با این میز قاشق و چنگال‌های اضافه، شمع، عود و هر چیزی که گاهی مجبور می‌شوید به خاطرش میز غذا را به مقصد آشپزخانه ترک کنید جایگاه تازه‌ای خواهد یافت.

همچنین با انتخاب نوع مناسب آن، می‌تواند یک عنصر تزئینی با قابلیت قراردادن اشیاء تزئینی به آشپرخانه خود اضافه کنید.

کنسول باید جایی باشد که چه صندلی‌ها در حال استفاده باشند و چه در حال استفاده نباشند بتوان به آن دسترسی داشت.

استفاده از یک آینه شیک و زیبا بالای میز کنسول زیبایی آن را چند برابر می‌کند. مخصوصا اگر سالن غذاخوری شما کوچک است آینه می‌تواند به درخشان‌تر کردن و دلباز به نظر آوردن این سالن کمک فراوانی بکند.

میز کنسول در اتاق خواب

خیلی از افراد، مخصوصا تازه عروس و دامادها برای اتاق خود، یک کنسول زیبا همراه با آینه انتخاب می‌کنند. برای انتخاب کنسول و آینه برای اتاق خواب، توجه به فضای اتاق نکته بسیار مهمی است. اگر اتاق بزرگی دارید می‌توانید کنسول را فقط برای جنبه تزئینی و قرار دادن لوازم آرایشی مورد نیاز روزانه روی آن در نظر بگیرید. اما اگر می‌خواهید لوازم زیادی را در خودش جای بدهد، حتما انواع کنسول جادار و کشودار را برای این فضا انتخاب کنید.

کنسول در اتاق کودک

دختر بچه‌ها معمولا لوازم زیادی از جمله گیره‌های مو دارند که ترجیح می‌دهند روبروی آینه از آنها استفاده کنند. علاوه بر این کودکان علاقه دارند پس از پوشیدن لباس خود را در آینه ببینند و لباس خود را مرتب کنند. بنابراین آینه کنسول در اتاق کودک مخصوصا اتاق دختربچه‌ها پیشنهاد می‌شود. پس یکی میز کنسول و کاربرد آن در اتاق کودک نیز مهم است.

استفاده از میز در ورودی منزل
استفاده از میز کنسول در ورودی منزل

کنسول در راهرو

ذهنیت اکثر افراد از راهروها، قسمتی باریک از خانه است که به جز قراردادن چند تابلو نمی‌توان هیچ وسیله دکوری روی آن قرار داد. به عبارتی، برخی خسته‌کننده‌ترین جای خانه را راهرو می‌دانند. در صورتی که اصلا این طور نیست.

کنسول‌های مختلفی با عرض کم مناسب برای راهرو طراحی شده‌اند. این کنسول‌ها جای زیادی اشغال نمی‌کنند. کنسول‌های داخل راهرو نباید کشودار باشند. در راهرو که محل رفت و آمد است، کنسول فقط جنبه تزئینی دارد. در نتیجه می‌توانید به سمت کنسول‌های بدون پایه‌ی دیواری هم بروید. روی کنسول را می‌توان با گلدان‌های زیبا و سبک پر کرد. بالای میز کنسول داخل راهرو، هم می‌توان از قاب عکس استفاده کرد و هم از آینه. آینه‌ها فضای راهرو را بازتر و وسیع‌تر به نظر خواهند آورد. پس میز کنسول و کاربرد آن در راهرو هم دیدیم.

استفاده از میز کنسول در راهروی باریک

کنسول در محیط کار

برخی از افراد به نسبت شغلی که دارند تمایل دارند میحط کاری‌ شیکی داشته باشند. وجود یک آینه کنسول شیک و البته متناسب با سبک اتاق آنها را به این هدف می‌رساند. در کنار این، برخی از محیط‌های کاری‌ هم هستند که نه فقط به خاطر جلوه‌ی ظاهری که بلکه به خاطر کاربردی که کنسول و آینه بالای آن می‌تواند داشته باشد از آن استفاده می‌کنند.

ابعاد میز کنسول

بیشتر میز‌های کنسول از 65 تا 90 سانتی‌متر ارتفاع دارند. تفاوت ارتفاع به سبک میز بستگی دارد. برای تعیین ارتفاع مناسب برای میز کنسول، به این نکته حتما دقت کنید که ارتفاع میز بلند‌تر از ارتفاع مبل نباشد.

9 ایده کاربردی برای استفاده از کنسول در مکان های مختلف

در این بخش از مقاله‌ی مدل‌های جدید کنسول، 9 ایده کاربردی استفاده از این کنسول‌های جدید و مدرن را بررسی می‌کنیم.

اگر در دکوراسیون خود از شیشه استفاده می‌کنید، انتخاب کنسولی شبیه تصویر بالا می‌تواند چیزی باشد که از آن الهام بگیرید. در حالی که یک میز بلند در بالا وجود دارد، یک کنسول دوتایی در پایین یک دکوراسیون شیشه ای بزرگ را ایجاد می کند.

اگر ترکیبی از دکوراسیون سنتی را برای خانه خود ترجیح می دهید، پس این مدل کنسول در رنگ‌های سفید و بژ می‌تواند ظاهری متعادل برای دکوراسیون شما ایجاد کند.

میز فرفورژه ای ساده

طراحی میز کنسول فرفورژه ساده با قراردادن چند گیاه روی آن ظاهر مینیمالیستی و نزدیک به طبیعت را می دهد. این نوع میز راهرو زمانی مناسب ات که بخواهید ظاهری ساده به خانه خود بدهید.

میز کنسول دیواری

این طراحی میز کنسول هم در عین سادگی ظاهری خود، در واقع به دکوراسیون اتاق جلوه‌ی تازه‌ای می بخشد.

میز کنسول شیک و لوکس

دکوراسیون اتاقی که با کاشی های مرمری پوشیده شده است سزاوار دکوراسیونی است که عدالت را در دکور اتاق رعایت کند. یک میز کنسول شیک که دارای کشو برای نگهداری وسایل مختلف باشند و وجود یک نور مخفی مانند تصویر بالا، ظاهری لوکس را ایجاد می کند.

زمانی‌که دنبال میزی ساده باشید، یک میز کنسول کوچک دو کشو یک انتخاب عالی است که هم دارای مکشو باشد و هم ظاهری درهم به اتاق ندهد.

میز کنسول مناسب راهرو

آیا مسیری باریک دارید که می‌خواهید دیوار آن  پوشانده شود؟ با وجود فضای محدود در مکان‌هایی مانند تصویر بالا می توانید از طرح‌های میز کنسول مانند عکس استفاده کنید، جایی که می‌توانید از آن  برای نگه داشتن چند مجسمه وجود دارد.

میز کنسول چوبی

این مدل میز کنسول برای اتاق خوابی که مبلمان چوبی تیره دارد مناسب است. انتخاب میز کنسول دارای کشو که می‌تواند چیزهای مهمی مانند کلید و کیف پول را به راحتی ذخیره کند گزینه‌ی هوشمندانه ای است.به خصوص زمانی‌که شما می‌توانید صندلی های چوبی خود را زیر آن قرار دهید.

میز مناسب اتاق کودک

افزودن یک رنگ در طراحی میز کنسول می‌تواند گزینه کارآمدی باشد. حتی میتوان در اتاق کودک نیز از این ایده استفاده کرد. در واقع، نداشتن کشو، فضایی را برای قراردادن چهارپایه به زیر میز فراهم می‌کند و در نتیجه ظاهری منظم به اتاق می‌دهد.

نکاتی که هنگام انتخاب طرح مناسب میز کنسول باید به خاطر بسپارید

هنگام انتخاب طرح میز کنسول، ابتدا به دکوراسیون منزل خود فکر کنید و متریال آن را انتخاب کنید. در حالی که مدل میز کنسول دارای کشو برای نگهداری وسایل منزل گزینه مناسبی است، اما میزهای بدون کشو را می‌توان در مکان‌هایی استفاده کرد که باید صندلی‌های کوچکی را زیر آن قرار دهید، مانند چهارپایه‌ای که در صورت نیاز در دسترس است اما فضایی از اتاق را اشغال نمی‌کند. همچنین ابعاد و اندازه، کیفیت، جنس، رنگ و مدل آینه و سبک طراحی از دیگر عوامل مهم و تاثیر‌گذار در قیمت میز کنسول و انتخاب مدل آن است.

اشتراک گذاری این مطالب

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram