آینه گرد

آینه و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

آینه ها  بیشتر از آن که مطمئن شوید قبل از بیرون رفتن خوب به نظر می رسید، مفید هستند. آن‌ها سلاحی مخفی برای یک طراح داخلی هستند و می توانند نقش بزرگی در تغییر جو در یک فضا داشته باشند.

از آیینه ها میتوان برای افزودن عمق بیشتر به فضا، افزایش نور طبیعی وارد شده به اتاق یا حتی کمک به ایجاد ظاهری شیک تر و حرفه ای تر استفاده کرد. هدف از طراحی شما هر چه که باشد، قطعاً می توانید از این وسیله برای ایجاد حال و هوایی خاص استفاده کنید. در این مطلب از سازیما چوب، 6 نکته طراحی برای راهنمایی شما در هنگام استفاده از انواع آینه در طراحی داخلی آورده شده است.

آینه زیبا

1-بگذارید نور وجود داشته باشد

فرض کنید می خواهید اتاقی را با استفاده از نور طبیعی روشن کنید. شما می توانید یک آینه در کنار و یا روبروی یک پنجره قرار دهید. حتما مطمئن شوید که آن را طوری قرار دادید که نور به درستی به آن برخورد کند. وجود یک زاویه مناسب میتواند نور را به خوبی در اتاق شما منتشر کند.

پنجره تنها منبع نوری نیست که می توانید از آن بهره ببرید. قرار دادن آینه در کنار، پشت یا بالای لامپ ها زمانی که به نور بیشتری نیاز دارید می تواند  روشنایی بیشتری به شما بدهد. فقط مراقب تابش نور زیاد در اطراف باشید زیرا زمانی که به درستی انجام شود، این ترفند می تواند خیلی خوب عمل کند.

2-فضای خود را با آینه ها، بزرگتر نشان دهید

حتماً در یکی از آسانسورهایی که دور تا دور آن آینه وجود دارد بوده اید. یکی از چیزهایی که متوجه شده اید این است که انگار بازتاب شما برای همیشه در آنجا ادامه دارد.

وجود آینه در فضاهای کوچک می‌تواند ذهن را فریب دهد تا اتاق را بزرگ‌تر از آنچه هست تصور کند. 

3-استفاده از آینه مناسب در مکان مناسب

آینه های بزرگ برای بزرگنمایی فضای باز در اتاق کار بسیار گزینه خوبی است. آینه های بلند و باریک برای بزرگتر نشان دادن فضای باریک مناسب هستند. انواع بزرگ و پهن آن نیزعلی رغم اینکه فضای زیادی از دیوار را اشغال می کنند، و انگار دیوار خود را با آینه پر کرده اید اما به نظر می رسد که فضایی خالی است. در واقع، تقریباً مانند پنجره ای است که شما را به فضای بیشتری هدایت می کند.اگر در دیوار خود زوایای تیز زیادی دارید، ممکن است بخواهید از مدل های گرد استفاده کنید تا تمام زوایای تیز را جبران کنید. اگر فضای کافی روی دیوار ندارید به سراغ نوع باریک و بیضی شکل آن بروید. آینه های انحنادار عموماً در بزرگنمایی فضاهای کوچک بهتر عمل می کنند.

استفاده از نور محیط

4-اگر نور بیشتری میخواهید حواستان به ارتفاع آینه باشد

در حالت ایده‌آل، باید آینه‌های خود را به اندازه‌ای پایین آویزان کنید که بتوانید خود را در آن ببینید،در حالت استاندارد آینه باید حدود 150 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
شما باید حواستان به ارتفاع آینه ها باشد که نه تنها ارتفاع آنها نسبت به زمین مهم است، بلکه باید به میز ناهارخوری، کاناپه یا هر عنصر دیگری که در اتاق دارید، توجه داشته باشید.
در آخر، آیا پنجره ها و آینه های شما در یک ارتفاع هستند؟ بهتر است باشند، زیرا شما باید تا آنجا که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید. و اگر آینه شما بسیار بالاتر یا پایین تر از پنجره شما باشد، نور زیادی را از دست خواهید داد.

5-استفاده از آیینه مقابل درب ورودی

علاوه بر پنجره، میتوان از درب ورودی نیز برای ورود نور استفاده کرد . آویزان کردن چند آینه در امتداد ورودی، استقبال گرمی از مهمانان به همراه دارد. با این حال، مهم است که آینه های ورودی شما چیزی خوشایند را منعکس کنند. بنابراین، چرا آنها را به سمت چیزی که  برای شما مهم است، قرار ندهید، چیزی که می خواهید در کانون توجه قرار دهید مانند یک گیاه زیبا یا یک میز منحصر به فرد؟

6-فضای باز را به داخل بیاورید

در نظر گرفتن فضای بیرون از خانه تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارد.هنگام استفاده از آیینه برای انعکاس نور، به خاطر داشته باشید که می توانید از فضاهای بیرونی برای بهبود فضای داخلی استفاده کنید.
می‌توانید آینه‌ای را در پاسیو قرار دهید تا نور بتواند به داخل محیط داخل خانه نفوذ کند. اگر یک باغ زیبا در بیرون دارید، می توانید آن حس خنک و سبز را به خانه بیاورید. اگر گلدانی در اتاق وجود ندارد، آینه ای که باغ یا چمن شما را منعکس می کند فضای سرسبزی زیادی را به داخل خانه می‌آورد.

جمع بندی

ما اهمیت نور طبیعی در طراحی داخلی را می دانیم. آن‌ها به ما اجازه می‌دهند بهترین قسمت‌های خانه‌مان را با تمام شکوهشان برجسته و تقویت کنیم. آینه ها شیک و کاربردی هستند، اما باید بدانید که چگونه با آنها کار کنید تا بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشید.

اشتراک گذاری این مطالب

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram