خرید اینترنتی دراور مودنا

نکات مهم در قیمت دراور

دراور(Drawer) یکی از وسایلی است که برای هر اتاق خواب واجب است. در واقع با وجود یک دراور در اتاق خواب، تمامی لباس‌هایی که نیاز به آویزان شدن در کمد ندارند به صورت مرتب در دراور قرار می‌گیرند. در این نوشته از سازیما عوامل موثر در قیمت دراور بررسی می‌شود. پس تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در هنگام انتخاب یک دراور زیبا و شیک با خیالی راحت خرید کنید.

عوامل زیادی در قیمت دراور تاثیرگذار هستند. از جمله این عوامل باید به نوع چوب، درجه کیفیت چوب، ابزار و یراق استفاده شده در ساخت و تعداد کشوهای دراور اشاره کرد. درواقع هزینه ساخت دراور چوبی با دراور ام‌دی‌اف یا چوب نئوپان، راش و گردو تفاوت زیادی دارد. همچنین قیمت دراور چوبی 5کشو با دراور چوبی 3کشو متفاوت است.

ابعاد و اندازه دراور

همانطور که پیشتر عنوان شد، یکی از مهمترین عوامل موثر در قیمت دراور، ابعاد و اندازه آن است. دراورها ابعاد مختلفی دارند. دراور 3 کشو، 4کشو و 5کشو رایج‌ترین ابعاد در این محصول است. لازم به ذکر است در صورت نیاز می‌توان دراوری با 7کشو هم سفارش داد، اما از لحاظ تناسب طراحی و فشار زیادی که بر روی طبقات می‌آید دراور 7کشو توصیه نمی‌شود.

پس قبل از خرید تصمیم خود را برای انتخاب چندکشو بودن دراور خود بگیرید.

خرید اینترنتی دراور مدنا سازیما
دراور 5کشو مدل مدنا
عوامل موثر قیمت دراور 4کشو
دراور 4کشو صنایع چوبی سازیما

جنس بدنه

از دیگر عوامل مهم تاثیرگذار در قیمت دراور جدید، جنس بدنه دراور است. پس باید اطلاعاتی راجع به انواع مختلف جنس بدنه در ساخت فایل و میز دراور داشته باشیم.

چوب گردو

چوب گردو به‌ علت دوام و مقاومت بالا از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای ساخت مصنوعات چوبی است. از دیگر دلایل انتخاب چوب گردو در ساخت دراور چوبی، زیبایی محصول تولید شده به نسبت چوب راش، نئوپان و MDF است. اما این چوب از قیمت بالایی هم برخوردار است و محصولات ساخته شده با این چوب نیز قیمت بالاتری به نسبت سایر محصولات دارند.

چوب راش

چوب راش یکی از پرکاربردترین چوب‌ها در ساخت مصنوعات چوبی است. دلیل این موضوع قیمت هم قیمت مناسب آن است. البته زیبایی ظاهری خوبی هم دارد.لازم به ذکر است این چوب از مقاومت خوبی نیز در مقابل فشار برخوردار است.

نئوپان

ارزان‌ترین چوب در کار نجاری، چوب نئوپان است. نئوپان ترکیب چوب‌های بازیافتی و نوعی رزین مخصوص است. چوب نئوپان نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و هم تهیه آن به نسبت بقیه اجناس موجود در بازار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود و برای همین این روزها برای ساخت کمد دیواری، ساخت دراور و تخت‌خواب بسیار استفاده می ‌شود. به طور کلی دراور با جنس نئوپان قیمت به مراتب کمتری نسبت به سایر جنس‌های ساخت چوب دارد.

ام‌دی‌اف

یکی دیگر از پیشنهاد‌ها برای خرید دراور دراور ام‌دی‌اف است. ام دی اف با روکش‌های مختلفی تهیه و عرضه می‌شود و هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت انتخاب مناسبی است. با توجه به شباهت شکل ظاهری MDF با چوب، پس از ساخت شباهت ظاهری بسیاری با دراور چوبی خواهد داشت پس هنگام خرید باید حتما به جنس آن توجه کنید.

ابزار و یراق

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت دراور، جنس ابزار و یراق مانند ریل، قفل و کلید و دستگیره است که در دراور استفاده می‌شود. به عنوان مثال ریلی که در باز و بسته کردن کشوهای دراور استفاده می‌شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا پس از گذشت مدت طولانی خراب نشود و کیفیت اولیه خود را حفظ کند.  

عوامل موثر در قیمت دراور چوبی
دراور چوبی مدنا رنگ قهوه‌ای

حدود قیمت دراور

با توجه به تمام نکات بالا قیمت دراور کاملا متغیر است. اما صنایع چوبی سازیما با ساخت دراورهای چوبی با کیفیت با بهترین ابزار و متریال، دراورهایی از یک میلیون و نهصد هزار تومان تا سه میلیون و هشتصد هزار تومان ساخته و به فروش می‌رساند. لازم به ذکر است تمامی محصولات صنایع چوبی سازیما دارای یکسال گارانتی و ضمانت هستند.

جمع بندی

به طور کلی نکاتی باید در هنگام خرید دراور به آنها تجه کنید به شرح زیر است:

  • جنس بدنه دراور
  • ابعاد و اندازه دراور
  • کیفیت ابزار و یراق 
  • برند سازنده
امیدواریم با مطالعه این مقاله کوتاه برخی نکات مهم تاثیرگذار در خرید دراور را درک کرده و در خرید خود استفاده کنید تا با خیالی راحت بهترین انتخاب را داشته باشید.

اشتراک گذاری این مطالب

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram